Wednesday, December 18, 2013

Apehal??

Pernah tak korang bukak fb & baca status org lain and go "Korg ni apehal hah?"

Itu la sindrom yang aku rs skrg... Korg apehal hah? Buat mood aku tiap kali buka fb jd negative?

Kadang2 rasa nak terminate je account fb tu, tp rasa mcm terputus hubungan plak nnt dgn kwn2. Da la kat situ kitaorg share info berbagai-bagai. Group sekolah, Group kwn2 lama, Group agasshi yg suka travel sana-sini. Penting tu... (Hahaha!!)

Apasal aku rasa mcm ni? Sebab.... aku rasa pengguna2 FB ni da takde sense of respect to others. Itu 1. Bahasa...bukanmain!! Cantik bebenor.  
2: rumours yg spread kat FB ni... astaghfirullahalazim, kadang2 tak betul pun. Buat fitnah, aku yg baca pun dapat dosa. (Da la pahala takde byk mana. :P)

Aku nak share apa yang aku rasa kat FB tu pun aku rs mcm tak selamat da... (Time ni aku salute ar kat Nabila Huda sbb die berani sound haters die. :D) Aku takut kena sound, aku takut org terasa dgn apa yg aku rasa. Tau dak susah jadi org yg bertimbang rasa dengan perasaan org lain walhal org tak pedulik pun perasaan aku. (Ecey...)

Time ni la aku rasa mcm nak bukak akaun twitter bagai utk aku luah rasa. Tapi aku rs macam poyo jek ade twitter. Hahaha... Apekah?!! Sya ade twitter?!! Sape kau?!!

But then, aku pikir balik. Everyone is entitled to their own opinion. It's democracy country. You can say watever you want to say. I did some blogreading just to calm myself down and I came upon an interesting note from MariaElena.




Baca dan fahami ya... Kita nak cakap cara baik tp kadang2 org tak rasa ape yg kita rasa. Org boleh misinterpret ape yg kita nak sampaikan. So WATCH OUT!!!

A kind reminder to me and to you..

Hati-hati dengan apa yang kita tulis. Kadangkala secara tak sengaja atau tanpa kita sedari, kita sudah menyakiti hati orang lain. Anda nak tanggung dosa menyakiti hati orang tanpa anda sedari? Kalau taknak, tapis2 la apa yang anda tulis, shara di FB tu ya sayang2 sekalian.

Aku minta maaf kalau aku buat korang sakit hati. Jgn simpan dalam hati eh...



Peace out yo...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...